تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۲۹۶۰۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مهار آتش‌سوزی گسترده در مجتمع‌ مسکن مهر اندیمشک/ ۳۰ نفر تخلیه شدند  
 

 مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اندیمشک گفت: آتش سوزی گسترده در یکی از مجتمع‌های مسکونی مسکن مهر این شهر با حضور ۱۵ آتش نشان پس از یک ساعت مهار شد.

مهدی خادمی  بیان کرد: وقوع آتش سوزی گسترده در یکی از مجتمع‌های آپارتمانی مسکن مهر ساعت ۲۲:۵۰ پنجشنبه‌شب به سازمان آتش نشانی اندیمشک اعلام و به‌سرعت پنج خودرو به همراه ۱۵ آتش نشان به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: آتش سوزی در مجتمع‌های آپارتمانی از حساسیت بیشتری نسبت به خانه‌های ویلایی برخوردار است چرا که می‌تواند حریق به یک بحران بزرگ تبدیل شود به همین دلیل در آتش سوزی‌های مجتمع‌های مسکونی تمام ظرفیت آتش نشانی به کار گرفته می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی اندیمشک ادامه داد: یک دستگاه موتورسیکلت در پارکینگ این مجتمع دچار حریق شده و به دلیل مجهز نبودن این ساختمان به سیستم اعلام و اطفای حریق، آتش سوزی در بی اطلاعی ساکنان ساختمان بسیار گسترش یافته به طوری که دود ناشی از آن تمامی پنج طبقه این مجتمع را در بر گرفته بود و این موضوع وحشت ساکنان را به دنبال داشت.

وی گفت: تیم‌های عملیاتی آتش نشانی اندیمشک علاوه بر اطفای حریق، عملیات امداد نجات و تخلیه ساکنان این مجتمع آپارتمانی را آغاز و بیش از ۳۰ نفر از آنها را این ساکنان را تخلیه کردند.

خادمی با بیان اینکه این حادثه هیچ گونه فوتی در پی نداشت ادامه داد: چند نفر از ساکنان این مجتمع بر اثر اضطراب شدید ناشی از آتش سوزی و نیز دودگرفتگی توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی برخی مجتمع‌های مسکونی مسکن مهر اندیمشک را ناایمن برشمرد و گفت: این آپارتمان‌ها هیچ گونه سیستم اعلام و اطفای حریق ندارند و قفل بودن درهای پله فرار موجب می‌شود تا امکان خارج شدن ایمن ساکنان در مواقع آتش سوزی و بحران وجود نداشته باشد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی اندیمشک تاکید کرد: سازمان آتش نشانی بارها تذکر لازم را به مدیران مجتمع‌های مسکونی مسکن مهر برای ارتقای ایمنی در برابر آتش سوزی داده است که متاسفانه تا کنون هیچ اقدام عملی برای تجهیز ساختمان‌ها به تجهیزات و سیستم‌های اطفای حریق انجام نشده است.

خادمی ادامه داد: یک دستگاه بالابر برای تخلیه ساکنان این مجتمع مسکونی به کار گرفته شد که با استفاده از این بالابر تعدادی از ساکنان از طریق پشت بام و پنجره واحدها توسط تیم‌های عملیاتی اتش نشانی به بیرون ساختمان منتقل شدند.

وی با بیان اینکه علت این حادثه توسط تیم‌های آتش نشانی اندیمشک در حال بررسی است گفت: سرانجام این آتش که خسارت‌هایی به سقف پارکینگ این مجتمع وارد کرده بود، در ساعت ۲۳:۴۰ به طور کامل مهار مهار شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار